Help Desk – co to jest i jak może mi usprawnić pracę ?

Firma Soft Group zajmuje się szeroką pojętą obsługą informatyczną przedsiębiorstw. Wykonujemy prace konserwacyjne, prace określone w harmonogramie działań ale przede wszystkim pomagamy użytkownikom w ich codziennej pracy rozwiązując ich bieżące zgłoszenia.

Duża ilość zgłoszeń to standard w naszej pracy dlatego bardzo nam zależy aby każde zgłoszenie było rozwiązane skutecznie i szybko. Nie było by to możliwe bez sprawnego systemu help desk który jest odpowiedzialny za rejestrację wszystkich działań jakie codziennie wykonujemy.

Zadaniem systemu help desk jest obsługa zgłoszenia zgodnie z dobrymi praktykami, zapewnienie powtarzalności w jakości obsługi, budowanie dokumentacji działań i organizacja pracy działu technicznego. Każdy aspekt jest bardzo ważny zarówno dla nas jak i dla Klienta dla którego wykonujemy prace.

Help desk oznacza pojedynczy punkt kontaktu z działem IT. Help desk obsługuje zgłoszenia użytkowników, help desk to narzędzia pomagające technikom w rozwiązywaniu zgłoszeń jak i sami technicy pracujący nad zgłoszeniami.

Help desk ma zadanie:

  • skrócenie czasów reakcji i rozwiązania zgłoszenia
  • rejestracja i zarządzanie zgłoszeniami
  • dostarczanie rozwiązań
  • budowanie historii działań
  • raportowanie i analiza

Wszystkie powyższe elementy mają ogromny wpływ na komfort pracy użytkownika, na każdym etapie incydentu jest świadomy postępów prac i dysponuje pełną wiedzą o tym, co się dzieje z jego zgłoszeniem. Osoby zarządzające mają możliwość podejmowania decyzji w oparciu o stan faktyczny.

Help desk służy do organizacji incydentów, aby rozszerzyć możliwości zarządzania IT i możliwość dostarczania usług należy rozważyć wykorzystanie service desk. Service desk jest pojęciem szerszym, nie skupiającym się tylko na incydentach ale na dostarczeniu użytkownikom usług, również w zautomatyzowanej formie.

Oferujemy naszym Klientom różne formy wykorzystania systemu help desk. Firmom gdzie świadczymy usługę opieki informatycznej help desk jest udostępniany i wykorzystywany jako narzędzie codziennej pracy, użytkownicy posiadają dostęp do swoich profili gdzie znajduje się cała historia działań . Zgłoszenia są przyjmowane przez trzy kanały: e-mail, www, telefon.

Przedsiębiorcom posiadającym swój zespół IT oferujemy wykorzystanie naszego systemu help desk aby podnieść wydajność swoich pracowników i usprawnić realizację obsługi zgłoszeń. System help desk może być utrzymywany na naszej infrastrukturze, w chmurze lub na serwerach samodzielnie utrzymywanych przez Klienta. Dodatkowo oferujemy wsparcie naszych administratorów w zakresie obsługi incydentów.

 

Profesjonalne wsparcie informatyczne Twoich pomysłów – zapraszamy do kontaktu